Luxebeesten - Reisverslag uit Haiku, Verenigde Staten van Nicky Lam, nee Bilaap is een grapje - WaarBenJij.nu Luxebeesten - Reisverslag uit Haiku, Verenigde Staten van Nicky Lam, nee Bilaap is een grapje - WaarBenJij.nu

Luxebeesten

Door: nickysparadise

Blijf op de hoogte en volg Nicky

20 April 2012 | Verenigde Staten, Haiku

Het is een tijdje geleden dat ik voor het laatst een verslagje heb geschreven. Een van de redenen daarvan is dat in mijn leventje van afgelopen weken totaal geen lijn te trekken was. Niks geen vast plekje, vast leuk baantje en vaste vriendengroep. Af en toe werd het aantal keuzes en beperktheden me een beetje te veel en heb ik zelfs overwegingen gedaan om op het vliegtuig terug te stappen. Maar gelukkig is daar op tijd verandering in gekomen.
Het begon allemaal een ruime week geleden. Paul en ik werden door een vriend van Jeff (Paul’s baas) uitgenodigd voor een dagtochtje naar Molokai, een ander hawaiiaans eiland. Iets voor zeven de volgende ochtend vertrokken we naar de haven van Lahaina waar de gele trimaran op ons lag te wachten. En wij waren niet de enige waarop de zeilboot te wachten lag. Ongelofelijk hoeveel jonge meiden deze rijke vent op zijn trimaran wist te passen. Grotendeels vriendinnen van zijn dochter, maar toch.. :p Verder werden we vergezeld door Jeff, zijn gezinnetje en twee windsurfsetjes. De heenweg was heftig. Ik had nog nooit last van zeeziekte gehad, maar Middellandse Zee tochtjes zijn toch wel heel een ander verhaal. Na even over de reling te hebben gehangen kon ik wat meer genieten van de natuurlijke schoonheden en de andere groengele gezichtjes om me heen. Onze gastheer bleek op Molokai een achtertuin zo groot als een klein voetbalveld te hebben. Tussen de fruitbomen nuttigden we onze lunch met als toetje vers geplukte bananen. Toen iedereen slechts nog lichtgroen zag was het alweer tijd voor de terugtocht. Met enige jaloezie keek ik toe hoe Jeff en Paul 2 keer zo snel terug naar Maui windsurfden! (http://paulh115.blogspot.com/ en dan even naar beneden scrollen voor wat foto’tjes van dit avontuur en mijn verjaardagskado!)
Na dit geestverhelderende dagje werd het alleen nog maar beter. Zondagochtend verhuisden we naar een kamer in een prachtige villa waar we de rest van onze tijd kunnen verblijven. Ook belde ik Dagmar om te bevestigen dat ik haar graag 3 ochtenden in de week wil komen helpen in de surfshop. Het voelde als een nieuwe start. Island life, zonder enige stress over verblijf, geld en tijdsverdrijf.
Maar zo slecht kan het daarvoor toch niet zijn geweest hoor ik jullie denken. Je zit immers op Hawaii. En dat is ook zeker zo. We hebben een heleboel leuke en bijzondere dingen meegemaakt. Tochten door bamboebossen en langs watervallen, springen van de mooiste watervallen, snorkelen bij een super helder rif op een oude vulkaankrater, strandbijeenkomst met vuurdansende naakte hippies, een illegale rave onder de volle maan, concert van Ziggy Marley, filmavonden in Liam’s openlucht thuisbioscoop, ga zo maar door. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de mogelijkheid om dagelijks je surfsessie af te sluiten met een gezellige barbecue.
Naast deze avonturen hield ik me de afgelopen weken vooral bezig met wat schoonmaken in de villa waar ik tot mijn grootste opluchting mee ben gestopt, een cursusje Spaans, af en toe een klasje yoga, reparaties aan zowel mijn golf als windsurfplank en natuurlijk surfen!! Voor golfsurfen heb ik mijn homespot in Paia Bay gevonden. Leuke speeltuin met genoeg 1 a 2 meter hoge golven voor iedereen. Met windsurfen ben ik bezig met een klein adrenalineverhogend project waarover hopelijk snel meer!

Hasta luego!

  • 23 April 2012 - 21:51

    Feikje Witt:

    Wat een prachtige fotos hebben jullie gemaakt. Fijn dat er meer lijn in je dagen zit. Houd nog maar even vol.
    Veel liefs, opa en oma.

  • 24 April 2012 - 05:42

    Jiska:

    Hee lieve Nicky,

    Ik ben blij om te horen dat je nu steeds meer je plekje vind. Het is idd fijner om wat meer structuur te hebben en nog minder zorgen!
    Wat heb je een super foto's ziet er super uit! Lekker genieten en ik hoop snel weer wat van je te horen. Misschien kunnen we een keer proberen te skypen?
    Ik vertrek vanavond vanuit Perth naar Bali! Dan ga ik eindelijk mijn ouders weer zien!!

    Dikke kus

  • 29 April 2012 - 18:25

    Gonda:

    Hoi Nicky,

    Fijn de je je draai weer hebt gevonden.
    Heerlijk zo'n ruime villa. En leuke dingen om te doen.
    Veel plezier nog verder! Groetjes,
    Gonda en fam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Haiku

Aloha

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2012

Amsterdam

20 April 2012

Luxebeesten

19 Februari 2012

Holidays are over

30 Januari 2012

Happy Newyear

21 Januari 2012

When you're having fun..
Nicky

Ik ga het toch maar proberen, veel leesplezier!

Actief sinds 07 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1252
Totaal aantal bezoekers 24866

Voorgaande reizen:

06 Januari 2012 - 30 Juni 2012

Aloha

Landen bezocht: