First week of paradise - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nicky Lam, nee Bilaap is een grapje - WaarBenJij.nu First week of paradise - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nicky Lam, nee Bilaap is een grapje - WaarBenJij.nu

First week of paradise

Door: nickysparadise

Blijf op de hoogte en volg Nicky

14 Januari 2012 | Nederland, Amsterdam

De eerste week op Maui was vooral een week van dingen voor het eerst doen en meemaken. Het begon met het bijkomen van m’n eerste goede jetlag. Dit verliep voorspoedig. Naast wat duizelig- en dromerigheid sliep ik erg goed, op redelijk normale tijden. De eerste dag na m’n aankomst hebben we meteen onze eerste auto gekocht. Verder zijn we voor het eerst naar de veels te dure supermarkten geweest, uit eten gegaan en heb ik geskypt met het thuisfront. Ook zagen we de eerste noemenswaardige kakkerlak en spin, walvis en schildpad en is m’n arm aangevallen door een vliegende gekko. Ik heb voor het eerst geteint op het privéstrand en van een verse kokosnoot gedronken en gegeten. En last but not least heb ik deze week natuurlijk ook voor het eerst gesurft. De eerste sessie was er een met een 4.2 zeil en een 80L plank. Er stond iets te weinig wind voor het zeil dat ik erop had, dus mij werd aangeraden om op de andere optie verder te gaan. Deze plank met dubbel zoveel volume was goed voor een leuke verkenningstocht en ook om me eraan te laten wennen dat er GEEN haaien zitten (meestal). Tijdens mijn eerste stand-up paddle/golfsurfsessie, afgewisselend omdat het zo’n 600m peddelen is vanaf de letterlijke homespot, waren de condities wat heftiger dan bij het windsurfen, maar alsnog leuk om het gevoel weer een beetje te krijgen. De wind is nog niet ‘voor de eerste keer’ echt hard geweest, maar hij kwam wel voor de eerste keer van de andere kant. En met wat leuke golfjes heb ik ook mijn eerste, over-giek-hoge, golf afgereden met welverstaan een 160L board :P
Dan zijn we nu wel ongeveer bij het heden. Het is zaterdagavond, bijna zondagnacht. Morgen gaan we onderhandelen voor ons potentiële huisje voor de komende tijd, want in dit luxe strandhuis kunnen we helaas niet blijven. Als dit is geregeld ga ik denk ik ook eens kijken naar wat nuttige tijdbesteding. Hierover zijn uit verschillende hoeken al goede klanken gekomen, dus geen stress, maar puur genieten!

  • 15 Januari 2012 - 10:08

    Oma Witt:

    Lieve Nicky en Paul,
    Heftige eerste week hoor!!
    Geen gevaarlijke dingen doen hoor!!
    Vind maar een leuk baantje en een leuk ander huisje.
    Is Paul al aan zijn stage begonnen?

    tot de volgende keer!!
    Veel liefs, opa en oma.

  • 15 Januari 2012 - 10:18

    Cuny:

    Nickoes!
    Leuk om te lezen dat het goed met je gaat. Ziet er luxe uit zeg, wow: echt paradise! Kan niet zeggen dat ik niet een klein beetje veel jaloers ben als ik die foto's zie;) have fun meis!
    Dikke kus

  • 15 Januari 2012 - 10:46

    Papa:

    Awesome pic's !!! Vind het jammer dat ik me niet heb kunnen verstoppen in je koffer, was te vol :)) XXX ook van mama, nu in Zaandam aan het crossen, Daniël nu in Gent en Sven nu voetballen. Zelf net gelopen.

  • 15 Januari 2012 - 11:04

    Sanne:

    Lieve Nick! Wat een mooie foto's! Heerlijk genieten daar zie ik al.... :) leuk om je eerste reisverslagje te lezen, verheug me nu al op de volgende. ENJOY!

  • 15 Januari 2012 - 11:26

    Bouwien:

    lekker bezig nixie! Ziet er allemaal goed uit, shiny bak hebben jullie ook :) hahah. Benieuwd of je met je kleine boardje ook zo goed gaat surfen dat je golven gaat afrijden, keep us posted en maak maar mooie fotos en filmpjes!

    Geniet ervan, dikke x ook aan paul

  • 15 Januari 2012 - 12:00

    Nathalie:

    Hee Nicky, super leuk zo'n reisverslag, ik ga je volgen!! Hier in NL schijnt ook de zon hoor, het is alleen wel wat kouder. Deze week hebben we te horen gekregen dat Jan ook gaat verhuizen, hij heeft deze week zijn kamer opgezegd. Dus jij was het begin van een massale uittocht hier denk ik ... Mendel zit inmiddels al in je kamer en hij heeft het toch maar gewit ;) paars was niet helemaal zijn kleur! Nou geniet ervan, en ik vroeg me ook nog af of je die foto's van de kijkavond op facebook kan plaatsen?
    Liefs Nathalie

  • 15 Januari 2012 - 23:59

    Jiska:

    Hee nicky,
    Super leuk om je eerste verslag te lezen vanuit hawaii! Ben echt benieuwd wat je daar allemaal straks gaat meemaken en doen! Fijn dat je al hebt gesurft! Ik heb ook al gesurft hier met het surfkamp! Geweldig was dat! Ben denk ik ook verliefd geworden op het surfen haha dus moeten we nog maar x windsurfen in nl!! Nou meis geniet ervan groetjes uit down under!

  • 16 Januari 2012 - 13:09

    Milous Lam:

    Nou Nicky, leuke profiel kaartje van jullie. En hoe smaakt de blue chips....:-) groetjes geniet van je dagen!
    Milousxxx

  • 16 Januari 2012 - 18:15

    Raisa:

    Owhh wauw wat vet! Geniet ervan, maar dat gaat wel goed komen denk ik.

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Aloha

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2012

Amsterdam

20 April 2012

Luxebeesten

19 Februari 2012

Holidays are over

30 Januari 2012

Happy Newyear

21 Januari 2012

When you're having fun..
Nicky

Ik ga het toch maar proberen, veel leesplezier!

Actief sinds 07 Jan. 2012
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 24877

Voorgaande reizen:

06 Januari 2012 - 30 Juni 2012

Aloha

Landen bezocht: