Happy Newyear - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nicky Lam, nee Bilaap is een grapje - WaarBenJij.nu Happy Newyear - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nicky Lam, nee Bilaap is een grapje - WaarBenJij.nu

Happy Newyear

Door: nickysparadise

Blijf op de hoogte en volg Nicky

30 Januari 2012 | Nederland, Amsterdam

Velen zullen het op het eerste gezicht niet zeggen, maar de helft van mij stamt af van de grootste wereldbevolking waarvoor afgelopen maandag het jaar van de Draak van start is gegaan. Ho san dien aan jullie allemaal! In 1778 arriveerden de eerste Chinese arbeiders op Hawaï. Hedendaags, heb ik me laten wijsmaken door een zeer betrouwbare encyclopedie, heeft een derde van Hawaïaanse bevolking een Chinese achtergrond. Geen wonder dat ik af en toe wordt aangezien als een local en dat ik allemaal kleine Nicky’tjes zie rondhupsen. Ook viel ons op dat er hier nog veel meer Paul en Nicky’s rondlopen. Stelletjes waarvan de man blond tot donkerblond en westers, en de vrouw donkerharig en ietwat Aziatisch. We voelen ons dus al helemaal thuis.
En over thuis gesproken, we hebben een huisje gevonden! Wel slechts voor februari, maar nu hebben we in ieder geval de tijd om rustig verder te zoeken.
Nu het huisje en wat andere kleine dingetjes geregeld zijn kon het echte lifestylen beginnen. Zo begonnen we de week met wat homemade yoga en een windsurfsessie. Waarna ik de rest van de week vulde met vier golfsurfsessies, drie stand-up paddle pogingen en twee 3.7 overpowered windsurfdagjes. Ook heb ik drie keer de longboard (skateboard) gepakt om me met een boekje naar het strand te verplaatsen of een beetje te site-see-en. Het spannendste wat we naast deze op zich al ‘extreme sports’ :P hebben meegemaakt was tijdens een van de golfsurfsessies. We hebben een plek gevonden waar wat leuke golven dichter van de kant breken. Terwijl we lekker aan het spelen waren zei een vrouw van middelbare leeftijd op een stand-up paddle iets tegen me. Het enige woord wat ik opving was ‘sharks’. ‘Wat?! Versta ik dat nou goed’ dacht ik, dus ik peddelde iets meer naar haar toe. En ja hoor mevrouw zag haaien, twee golven van ons verwijderd. Tot mijn (en Pauls, maar daarover later) verbazing bleef ik erg rustig en werd ik zelfs nieuwsgierig. Ik zag niks dus probeerde tevergeefs op m’n knieën te gaan zitten om wat meer overzicht te hebben. Na enkele tientallen seconden turen zag ik twee bruinachtige vlekken in de golf. Eerst bleven ze redelijk op hun plek, maar later leken ze dichter bij te komen. WEGWEZEN! Ben nog nooit zo snel terug op de kant gekomen. De volgende dag kwamen we dezelfde vrouw tegen en vertelde ze dat haar man dichterbij geweest was en inderdaad vissen uit het water had zien springen rond de plek waar wij de haaien hadden zien zwemmen. En Paul vertelde mij dus tijdens het ‘turen’ dat er de ronde gaat dat er vorig weekend een bodyboarder aan zijn voet was aangevallen.. Maargoed er zijn geen sharkwatchers, hoogstwaarschijnlijk om de reden dat het aantal aanvallen erg laag is.

Hopelijk tot de volgende keer! ;)

  • 30 Januari 2012 - 22:25

    Pascal:

    cool!

  • 31 Januari 2012 - 05:20

    PW!:

    Gaaf hoor Nicky!

  • 31 Januari 2012 - 07:13

    Rozanna:

    Te gek! Haha pas je wel op?!

  • 31 Januari 2012 - 13:06

    Oma Witt:

    Leuk verslag:) en spannend!!!
    Gelukkig, dat je weet wat een shark is.
    Veel succes met het verhuizen.
    Liefs, oma.

  • 31 Januari 2012 - 19:47

    Nicky Lam, Nee Bilaap Is Een Grapje:

    Thnx voor de leuke reacties jongennns!!

  • 01 Februari 2012 - 01:05

    Jiska:

    Nicky! Omg wat heb je weer wat meegemaakt, wel oppassen hoor!! (moet ik hier ook want zijn soms ook aanvallen!)
    Fijn dat jullie je helemaal op je plek voelen en dat je een huisje hebt! Geniet ervan (doe je vast aan de foto's te zien!) xxxx jis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Aloha

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2012

Amsterdam

20 April 2012

Luxebeesten

19 Februari 2012

Holidays are over

30 Januari 2012

Happy Newyear

21 Januari 2012

When you're having fun..
Nicky

Ik ga het toch maar proberen, veel leesplezier!

Actief sinds 07 Jan. 2012
Verslag gelezen: 978
Totaal aantal bezoekers 24865

Voorgaande reizen:

06 Januari 2012 - 30 Juni 2012

Aloha

Landen bezocht: