Holidays are over - Reisverslag uit Haiku, Verenigde Staten van Nicky Lam, nee Bilaap is een grapje - WaarBenJij.nu Holidays are over - Reisverslag uit Haiku, Verenigde Staten van Nicky Lam, nee Bilaap is een grapje - WaarBenJij.nu

Holidays are over

Door: nickysparadise

Blijf op de hoogte en volg Nicky

19 Februari 2012 | Verenigde Staten, Haiku

Na drie weken gechillt te hebben in het privé resort geadresseerd in dezelfde straat waarin beroemdheden zoals Paris Hilton en Russel Brand regelmatig worden gespot zijn we 31 januari verhuist naar een knus appartementje wat meer passend bij onze sociaal economische status. Niet direct aan het strand, maar alle nadeel heb z'n voordeel. Zo werden we meer gepusht om naar de publieke surfspots te gaan en onze eerste vrienden te maken. Met een Duitser, Fransman en Tsjech deelden we ons eerste after-surf corona. Er volgden nog wat gezamenlijke surfsessies, BBQ en baravondjes waarbij vooral de Fransman ons vermaakte met hilarische verhalen inclusief uitbeelding. Nu is het helaas zo dat bijna iedere surfer op Maui niet van hier is en na een korte of langere tijd ook weer terug naar huis gaat. Maar gelukkig hebben we onze andere eerste vriend Liam nog die in de surfshop werkt en aan het begin is van zijn DJ carriere op Maui. Afgelopen twee avonden hebben we het behoorlijk laat gemaakt bij de Casanova ladiesnight en de DJ contest in de Ambrosia (semi-gaybar) waar we met een busje vol fans naar afreisden en Liam met twee tienen en een negen de andere DJ's hun ass kickte en zo een stap dichterbij een vaste donderdag avond is.
Om deze gezellige avondjes te kunnen bekostigen en mijn vrije tijd nog meer te waarderen ben ik begonnen met mijn eerste baantjes. Ik heb nu een schoonmaakadresje in een super mooie villa waar het schoonmaken twee keer zo lang duurt als in de rijtjeshuizen in Amstelveen. En vorige week ben ik voor het eerst gaan kijken bij de moeder van Paul's baas. Ze is 83 en dementerend. Ik ga daar vanaf aankomende dinsdag een lange ochtend in de week oppassen. Ik heb ook nog een belletje van een moeder gekregen die oppas voor haar baby nodig heeft. Lijkt me erg leuk om te doen, maar moet nog even kijken hoe ik dat ga inpassen. Mijn plan is om drie dagen in de week tot uiterlijk een uurtje of drie te werken zodat ik nog ruim voldoende tijd heb om aan mijn uren slaap te komen en in het water te spelen.
De oceaan hier heeft een verslavende werking. In de afgelopen drie weken is er misschien één dag geweest dat ik niet kopje onder ben geweest. Al werd ik er niet elke keer gelukkig van, ik ben toch wel heel blij met mijn eerste eigen windsurfplank en mijn eerste eigen zeilen in bruikleen. Voor de kenners, de plank is een Starboard Evo 80L en ik heb een 3.3, 3.8, 4.3 en 4.8 Hot Sails Maui DD waarvan de 3.3 en de 4.3 gloednieuw zijn :)
Al die spoelbeurten en nieuwe spullen zijn gelukkig niet voor niks. Surfen gaat steeds beter. In de eerste weken werd ik vaak nog overvallen door de ultieme klotsbak, hoge golven en onvoorspelbare wind.Nu voelt het steeds meer alsof ik the woman in control ben. Ik heb deze week voor het eerst een behoorlijke golf afgereden met mijn windsurfset en een paar turns gezet . Ook heb ik mijn eerste gijp op Maui gestaan, woeeehoee! Met golfsurfen begin ik steeds meer de golventaal te begrijpen en ongebroken golven surfen is niet meer een toevalligheid. Over stand-up paddle zullen we het nog maar even niet hebben.. ;) En gelukkig kan ook Paul hier nog veel leren. Voor een uitgebreider verslag hierover http://paulh115.blogspot.com/2012/02/my-hookipa-stories-p1.html De tweede keer ging al een stuk beter.
Naast surfen, chillen, feesten en werken hebben we natuurlijk ook de toerist uitgehangen. Het eerste uitje was naar de Twin Falls. Een mooie wandeling door een regenwoudachtige omgeving, een stukje klimmen langs het water, wat tevens ook een ware broedplek is voor mijn grootste fans de musquito's, en een frisse duik in de watervalpoel. Daarnaast zijn we twee keer extra vroeg opgestaan om naar Jaws, een van de grootste golven van de wereld te kijken en de zonsopgang vanaf het hoogste punt, de Haleakala krater, te bewonderen. Jaws hadden we niet helemaal goed getimed waardoor het niet meer dan een surferloos golfje op afstand was, maar het 4 a.m. alarm om naar de Haleakala krater te gaan was het helemaal waard. Om iets voor zes bereikten we de top met onze gehuurde Crysler (onze Maui cruiser vertrouwden we niet helemaal en de bus van Liam zuipt te veel). We genoten van het uitzicht en het fenomeen wat het begin van de dag inluidt en nog steeds blijf ik me verbazen over grote verscheidenheid van klimaten op Maui. Boven op de vulkaan stond een stervenskoude snijdende wind en er lag ijs op de grond..
Tot slot wil ik jullie nog bedanken voor de vele leuke reacties. Had nooit gedacht dat ik het zo leuk zou vinden om reisverslagjes te schrijven en dat er zoveel mensen zouden zijn die het met plezier lezen. Aloha!


  • 20 Februari 2012 - 07:17

    Dad.:

    Niiiiiiice, still warmer than in the Netherlands!!!

  • 20 Februari 2012 - 07:46

    Oma:

    Avontuurlijk allemaal!!!
    Mooie en leuke foto's!!!
    We zijn apetrots op jullie!!!
    Liefs, opa en oma.

  • 20 Februari 2012 - 08:03

    Sanne:

    Jullie zijn ook een stelletje gekken bij elkaar he ;-))) leuk weer een reisverslag te lezen en foto's te zien! Surf's up!

  • 20 Februari 2012 - 10:14

    Gonda:

    Hoi lieve Nicky,

    Wat maak je toch een leuke dingen mee. Mooi die natuur daar!
    Bijzonder lijkt me om zo goed te leren surfen.
    Ook leuk om wat te kunnen werken daar. Altijd leuk om bij andere culturen bij mensen thuis te komen.

    Groetjes en liefs,
    Gonda

  • 21 Februari 2012 - 23:49

    Jiska:

    Hee nicky,
    Wat een leuk verslag weer met leuke foto's! Heb je ook weer een berichtje op fb gestuurd.
    Geniet er maar lekker van, van alles wat je mee maakt!
    xxx

  • 28 Februari 2012 - 07:56

    Karin :

    Hoi Nicky,

    Eindelijk hier een reactie van ons!
    Wat een leuke verhalen en foto's.
    Goed om te lezen /zien hoe goed jullie het hebben.
    Geniet ervan en we zijn benieuwd naar je volgende "story"

    Veel liefs van menno, karin, jurjen ,lauren en marlie

  • 03 Maart 2012 - 14:57

    Arnoud:

    Hoi!
    Heel leuk om je verslagje te lezen en de foto's te zien.
    Genieten!

  • 25 Maart 2012 - 11:33

    Arrianne:

    Heyy chicaa, klinkt goed!! Enjoy! xx

  • 28 Maart 2012 - 18:54

    Milous Lam:

    Hi Nicky,
    Nou appartement ziet er gezellig uit, meer heb je toch niet nodig! Je bent toch heel de dag op pad.
    Zo te horen heb je het maar druk mee met je baantjes. Is beter zo, dan helemaal niks doen. Volgens mij zit ongeveer op de helft van je reis, wat gaat het snel zeg, nou groetjes daar.
    Milous xxx

  • 15 April 2012 - 19:39

    Milous Lam:

    Hoi Nicky van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Have a nice day:-)
    groetjes van ons allemaal Milous, King, Justin & Christopher xxx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Haiku

Aloha

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2012

Amsterdam

20 April 2012

Luxebeesten

19 Februari 2012

Holidays are over

30 Januari 2012

Happy Newyear

21 Januari 2012

When you're having fun..
Nicky

Ik ga het toch maar proberen, veel leesplezier!

Actief sinds 07 Jan. 2012
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 24869

Voorgaande reizen:

06 Januari 2012 - 30 Juni 2012

Aloha

Landen bezocht: